lørdag 13. juni 2009

Så ble det blogg likevel....


Blogg eller ikke blogg? Det var spørsmålet. Etter anskaffelse av telefon med mulighet for direkte bloggoppdatering, vippet pila i retning av blogg. Så nå satser vi på å oppdatere minst en gang om dagen fra turen.

Idèen om en sykkeltur langs vårt langstrakte land kom i fjor sommer. Og ikke lenge etter idèens unnfangelse var alt bestemt; vi sykler Norge på langs. Nordkapp - Lindesnes.

I påska kjøpte vi oss sykler. Torgeir har siden den gang ligget i hardtrening, mens jeg har valgt å hvile meg i form... Satser på å knekke han i et rykk sør for Bodø. Med litt ekstra oppsparte krefter skal nok det gå bra...

Hva er planen for turen? Vi skal komme i mål, og det med flest mulige opplevelser i bagasjen. Tidspress er et ikke-eksisterende ord og vi legger ruta etter hvert som vi sykler. Og det er jo det som er litt av spenninga med turen.... I tillegg er det mange andre spørsmål som lurer i kulissene.

For eksempel, får vi snøvær? Klarer vi å sykle hele distansen uten å punktere? Holder rumpa hele veien? Hvor langt skjegg får man på fire uker? Får vi fisk i Lofoten? Må jeg vente mye på Torgeir? Fungerer primusen? Kommer vennskapet til å få seg en knekk? Hvilken distanse kan vi lese av på computeren på Lindesnes? Kommer vi i det hele tatt til Lindesnes?

Kanskje får du svaret på noen av disse spørsmålene om du følger med på bloggen. Her vil det bli daglige oppdateringer!


5 kommentarer:

  1. Lars du kan rett og slett ikke gå fire uker uten å barbere deg.....du kommer til å se ut som et fryktet medlem av Taliban lenge før du når Lindesnes!!

    SvarSlett
  2. Hahaha! Jeg vet... Vi får se...

    SvarSlett
  3. Hvis du forresten lurte på hvem som hadde stemt på at du kom til å måtte bryte så skal jeg være ærlig med engang å si at det var meg!!!

    SvarSlett
  4. Liker at det ble blogg. gleder meg til å følge med dere på turen:)

    SvarSlett
  5. Regner med at dere tar mange flotte bilder (og ikke minst film) som jeg kan få lov til å bruke på nettsidene mine!!! God tur sørover!

    SvarSlett